- rockstar
Parlons des Pens
28/10/2014, 22:00
Rappel du premier message :
Je vais tous de même y aller avec du négatif... Mais que fou de fuccckking Ehrhoff depuis le début de la saison je le trouve très décevant il fou rien, présentement c'est notre pire défenseur même avant Scuderi. En plus je l'est dans mon pool et d'ici dimanche je vais probablement l'échangé contre Vatanen...
Je vais tous de même y aller avec du négatif... Mais que fou de fuccckking Ehrhoff depuis le début de la saison je le trouve très décevant il fou rien, présentement c'est notre pire défenseur même avant Scuderi. En plus je l'est dans mon pool et d'ici dimanche je vais probablement l'échangé contre Vatanen...
- rockstar
Re: Parlons des Pens
19/11/2014, 13:23
Mauvaise nouvelle pour Pascal Dupuis qui sera à l'écart du jeu pour au moins 6 mois à cause d'un caillot de sang découvert dans le poumon. On va lui souhaité prompt rétablissement, le plus important c'est qu'il retrouve la santé. Il sera encore une fois une immense perte pour l'organisation que sa soit pour ce qu'il apporte offensivement, défensivement et le Leadership qu'il amène à toute l'équipe.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
- rockstar
20/11/2014, 14:07
La bonne nouvelle dans les circonstances c'est que malgré son problème de santé Dupuis va rester proche de l'équipe, Rutherford va lui donné un rôle un peu comme un assistant coach. Son Leadership sera pas de trop dans le vestiaire des Penguins. Déjà ce matin malgré la mauvaise nouvelle des dernier jours il était avec le DG à regarder la pratique des joueurs.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
- Ramon
20/11/2014, 14:21
Petite anecdote sur Pascal Dupuis...
Un de mes amis possède une boutique d'accessoires pour animaux, dans laquelle il offre aussi des services de tonte, lavage, etc... Cet ami ne connait absolument rien au hockey.
Un jour, Pascal Dupuis y amène son chien pour le faire tondre. Il parle à la préposée et lui explique ce qu'il veut exactement, entre autres il ne veut pas que sa tête soit tondue car il aime que son chien ait une belle crinière. Il laisse son chien là et s'en va. Entretemps, il y a un changement de shift, ou whatever, et la préposée qui prend en charge le chien ne tient pas compte de la consigne et rase le chien au complet.
Quand Pascal Dupuis est venu le récupérer, il voit ça et est en beau tabarnak. Mon ami sort donc de son bureau et va discuter avec lui, pour voir quel est le problème et comment le régler. Il offre donc à Dupuis de le rembourser, et même de lui offrir un rabais sur sa prochaine visite. Dupuis ne veut rien savoir, il lui répond qu'il s'en côlisse ben de l'argent, il voulait juste que son chien soit beau. Il précise qu'il n'est pas souvent au Québec alors n'a rien à foutre d'un rabais sur une prochaine visite (qui n'arrivera sûrement pas anyway!).
Quand Dupuis s'en va avec son chien tout rasé, un autre client qui était dans la boutique, et qui a tout vu, explique à mon ami qu'il s'agissait de Pascal Dupuis, célèbre joueur de hockey des Penguins de Pittsburgh!
Un de mes amis possède une boutique d'accessoires pour animaux, dans laquelle il offre aussi des services de tonte, lavage, etc... Cet ami ne connait absolument rien au hockey.
Un jour, Pascal Dupuis y amène son chien pour le faire tondre. Il parle à la préposée et lui explique ce qu'il veut exactement, entre autres il ne veut pas que sa tête soit tondue car il aime que son chien ait une belle crinière. Il laisse son chien là et s'en va. Entretemps, il y a un changement de shift, ou whatever, et la préposée qui prend en charge le chien ne tient pas compte de la consigne et rase le chien au complet.
Quand Pascal Dupuis est venu le récupérer, il voit ça et est en beau tabarnak. Mon ami sort donc de son bureau et va discuter avec lui, pour voir quel est le problème et comment le régler. Il offre donc à Dupuis de le rembourser, et même de lui offrir un rabais sur sa prochaine visite. Dupuis ne veut rien savoir, il lui répond qu'il s'en côlisse ben de l'argent, il voulait juste que son chien soit beau. Il précise qu'il n'est pas souvent au Québec alors n'a rien à foutre d'un rabais sur une prochaine visite (qui n'arrivera sûrement pas anyway!).
Quand Dupuis s'en va avec son chien tout rasé, un autre client qui était dans la boutique, et qui a tout vu, explique à mon ami qu'il s'agissait de Pascal Dupuis, célèbre joueur de hockey des Penguins de Pittsburgh!
- rockstar
20/11/2014, 14:47
Je le comprends d'être fâché s'il a une chose que je déteste c'est l'incompétence, même s'il en a un qui change de shift faut s'assurer que celui qui le remplace fasse la job comme il faut.
- Ramon
20/11/2014, 15:56
rockstar a écrit:Je le comprends d'être fâché s'il a une chose que je déteste c'est l'incompétence, même s'il en a un qui change de shift faut s'assurer que celui qui le remplace fasse la job comme il faut.
En effet! Mais des erreurs, ça arrive...
- rockstar
20/11/2014, 20:10
Barfman a écrit:C'est chien...
C'est chien certain imagine ses 5 enfants à maison qui attends de voir un lion arrivé pour finalement se ramasser avec un vieux rat laite pas de poils lol
- Ramon
20/11/2014, 20:32
Il n'était certainement pas laid, mais juste pas comme Dupuis le voulait... Tsé le trimage, Dupuis est pas fort là-dessus (sourcils)....
- Barfman
20/11/2014, 20:35
Ramon a écrit:Il n'était certainement pas laid, mais juste pas comme Dupuis le voulait... Tsé le trimage, Dupuis est pas fort là-dessus (sourcils)....
- rockstar
21/11/2014, 19:43
Maudit que j'apprécie pas énormément Bortuzzo comme Deff... À chaque fois que je le vois jouer le nom de Patrick Traverse me vient en tête je sais pas trop pourquoi mais c'est pas bon signe lol
- Barfman
21/11/2014, 21:48
Bon... 1pt, quand même surprenants ces Islanders!
- Barfman
21/11/2014, 21:52
rockstar a écrit:Maudit que j'apprécie pas énormément Bortuzzo comme Deff... À chaque fois que je le vois jouer le nom de Patrick Traverse me vient en tête je sais pas trop pourquoi mais c'est pas bon signe lol
Bortuzzo je ne le trust pas en séries, un gros clown avec une utilité... Limitée.
Tu dois confondre avec Patrick parce qu'il se fait... Trop TRAVERSé...
- rockstar
21/11/2014, 22:21
lol sa doit être ça mais je trouve aussi qu'il a un style de grand flanc mou comme Traverse... Selon moi il a pas le talent pour dépasser le niveau de la ligue américaine.
- Barfman
23/11/2014, 14:25
- petitCastorDeVicto
1/12/2014, 11:35
Rockstar va surment etre decu d'apprendre que son Gardien numero 1 l'an prochaine a Pittsburgh n'est pas inviter au championnat junior
- Black21
1/12/2014, 11:47
Pu grands nouvelle des pens
- rockstar
21/12/2014, 17:00
Une erreur que la très grande majorité du monde on décrié sur twitter. Tristan Jarry méritait de faire parti d'équipe Canada mais sa va dans la même ligné depuis plusieurs année déjà, des choix douteux...
- berni!!!
21/12/2014, 17:42
Exactement; à toutes les années c'est la même chose; des joueurs ignorés au profit de moins talentueux mais qui font plus le bonheur de l'entraîneur.
- rockstar
21/12/2014, 17:59
On devrait prendre exemple sur la Finlande, eux autres vont dans la bonne direction. D'ici quelques années la plupart des meilleurs joueurs de la NHL vont venir de là. Leur programme de développement a dépasser le notre depuis bel lurette.
- Barfman
25/12/2014, 11:33
ROCK ON WWW! (WALKING WOUNDED WARRIORS/PENGUINS)
- Barfman
25/12/2014, 11:57
[ltr]
[size=41]Top 10 Penguins prospects for 2014-15[/size]
[size=36]December 25, 2014 12:00 AM[/size]
[size=36]By Dave Molinari / Pittsburgh Post-Gazette[/size][/ltr]
[ltr]
Thirty-four players have turned up on the Penguins’ roster in the first 34 games this season.
No fewer than 12 of those also have played for their minor league team in Wilkes-Barre in 2014-15.
So the Penguins’ 22-7-5 record — good for first place in the Eastern Conference — says a lot not only about their front-line players, but also about the organizational depth that has allowed them to survive a potentially devastating run of injuries and illness in recent weeks.
Four of the franchise’s most promising young players — defensemen Derrick Pouliot, Brian Dumoulin and Scott Harrington and forward Bryan Rust — have contributed to that success, even though they probably wouldn’t be in the NHL if the Penguins hadn’t had so many medical issues.
Inside are the top 10 prospects in the organization, with insights from associate general manager Jason Botterill and assistant general manager Tom Fitzgerald.
1. Derrick Pouliot
How acquired: First-round draft choice in 2012.
Position: Defense.
Height/Weight: 6-0/208.
Team: Wilkes-Barre/Scranton (American Hockey League).
Stats: Seven goals, 13 assists in 23 games.
Jason Botterill’s assessment: “He worked very hard at his rehab with his shoulder [after offseason surgery]. He’s coming in there in the American Hockey League and immediately had an impact on the power play and has really done some amazing things from an offensive standpoint. Like most young defensemen, it’s a [matter] of just improving his defensive-zone play and being able to be a strong, reliable player at even-strength there. But he’s already displaying some of the things he did in junior. It’s impressive that he’s been able to jump in that quickly.”
2. Kasperi Kapanen
How acquired: First-round draft choice in 2014.
Position: Right wing.
Height/Weight: 5-10/171.
Team: KalPa (Finland).
Stats: Nine goals, seven assists in 19 games.
Tom Fitzgerald’s assessment: “The things his can do with the puck, his speed, is top-notch. He handles the puck in tight areas and can create offense, and he can shoot the puck. I haven’t seen a prospect shoot the puck like this in my time here. He just can walk through the seam, come out of the corner and just zip it to the net. Some of the things he has to work on are being even more aggressive on the puck, go get the puck. ‘That’s your puck.’ And stopping and starting. There’s a little too much circling now.”
3. Brian Dumoulin
How acquired: Acquired in trade with Carolina in 2012.
Height/Weight: 6-4/207.
Team: Wilkes-Barre/Scranton.
Stats: Two goals, eight assists in 22 games.
Botterill’s assessment: “The most exciting thing for us about Brian’s game is how he’s performed in the [AHL] playoffs the last two years. He’s really elevated his game in those situations. When the pressure’s on — when he needs to be relied upon — that’s when he plays some of his best hockey. We’ve always been impressed with Brian’s puck-moving ability. We consider him a very smart player. He’s got size. He’s not going to be the most overly physical player, but he has excellent reach in the [defensive] zone.”
4. Scott Harrington
How acquired: Second-round draft choice in 2011.
Height/Weight: 6-2/201.
Stats: Zero goals, five assists in 21 games.
Botterill’s assessment: “With some of the depth on our defense, it wasn’t a situation where he could get into games right at the start of the season, but he’s been a very solid pro. Last year, he was a very consistent player for us in Wilkes-Barre. What he displayed in training camp is [that, with] the structure in the National Hockey League, he can fit in extremely well here. He’s not going to be a flashy, but … [killing penalties], being able to handle guys in one-on-one situations and then moving the puck up to our forwards, he can do all of those things.”
5. Matt Murray
How acquired: Third-round draft choice in 2012.
Position: Goaltender.
Height/Weight: 6-5/171.
Stats: 5-5-1, 2.08 goals-against average and .915 save percentage in 13 games.
Fitzgerald’s assessment: “The thing with Matt, when I watch him — and I think it’s pretty common throughout our organization — is that he’s such a calm presence out there in the net. There’s no bouncing around. Everything is calculated. He’s just got a calm demeanor. He doesn’t get rattled. That, to me, will be a high quality for him. He’s just consistently improving with each day in practice. There’s a lot to like about him: Size, the efficient way he plays. That [carries over] to the players in front of him. He makes them feel more confident.”
6. Tristan Jarry
How acquired: Second-round draft choice in 2013.
Height/Weight: 6-2/180.
Team: Edmonton (Western Hockey League).
Stats: 11-12-4, 2.80 goals-against average and .906 save percentage in 27 games.
Botterill’s assessment: “The most exciting thing about him over the last year or so is the fact that he won a Memorial Cup last year. … For him to be a big part of that team that went on to win a Memorial Cup, that’s a huge attribute. His composure is very similar to Matt. It’s one of his best attributes. His first game in the Memorial Cup didn’t go very well at all. But instead of it going into two or three bad games in a row, he was able to turn it around and help his team win a championship.”
7. Oskar Sundqvist
Position: Center.
Height/Weight: 6-3/209.
Team: Skelleftea AIK (Sweden)
Stats: Six goals, six assists in 21 games.
Fitzgerald’s assessment: “I just saw Oskar and, man, what a difference between this year and last year. … His skating has improved. His hockey sense has always been very good. He’s versatile. We could look at him as a center — I like him as a center — but he’s playing left wing. We’ve got a multi-faceted player who plays the same at every position. He’s a 200-foot player. He’s detailed. And he has better puck skills than I thought he did after watching him last year. He sees the ice well. He makes his linemates better.”
8. Scott Wilson
How acquired: Seventh-round draft choice in 2011.
Height/Weight: 6-0/175.
Stats: Three goals, nine assists in 21 games.
Fitzgerald’s assessment: “Every time you watch him play, you just really admire his whole package. He’s not the biggest guy, but he plays bigger than his size. He doesn’t shy away from the hard areas — the corners, the front of the net. He wasn’t [unwilling] to throw a body check in open ice once in a while. That’s something you don’t see too often anymore. On top of it was his hand skills and his hockey sense. He’s an easy player to be drawn to. He felt he was ready [to leave college] for pro hockey, and we obviously agreed.”
9. Bryan Rust
How acquired: Third-round draft choice in 2010.
Position: Right winger.
Height/Weight: 5-11/192.
Stats: 10 goals, four assists in 25 games.
Botterill’s assessment: “He’s been, by far, our most consistent young forward down in Wilkes-Barre so far, game-in and game-out. He may not always have the highlight-reel goal, but he’s been a player who’s gone to the net very hard, very strong and scored a lot. In most cases, it’s being a blue-collar hard-worker who goes to the crease to find an opportunity to score there. … Bryan is very good at some of the details of the game — play [along the boards], [defensive-zone] play, being a penalty-killer.”
10. Teddy Blueger
How acquired: Second-round draft choice in 2012.
Height/Weight: 6-0/185.
Team: Minnesota State-Mankato (Western Collegiate Hockey Association).
Stats: Seven goals, nine assists in 17 games.
Fitzgerald’s assessment: “Where I believe he turned the corner as a player was last year in the playoffs. … After the playoffs, his coach spoke very highly of where his game was at that time and felt real good about where it was going to go and how he was going to help lead Mankato to the promised land. And he hasn’t disappointed at all. He’s just more confident. He’s a smart player. I believe players like him make the players around them better. He’s a point-per-game guy right now. His team is doing extremely well, and he’s a big part of that success.”
Dave Molinari: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and Twitter @MolinariPG.
[/ltr]
[ltr]
[size=36]Commenting policy | How to report abuse[/size][/ltr]
[ltr]
Post a new comment
Login
[/ltr]
[ltr]
0 Comments
[/ltr]
[ltr]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image][/ltr]
[size=41]Top 10 Penguins prospects for 2014-15[/size]
[size=36]December 25, 2014 12:00 AM[/size]
[size=36]By Dave Molinari / Pittsburgh Post-Gazette[/size][/ltr]
- 0
inShare
[ltr]
Thirty-four players have turned up on the Penguins’ roster in the first 34 games this season.
No fewer than 12 of those also have played for their minor league team in Wilkes-Barre in 2014-15.
So the Penguins’ 22-7-5 record — good for first place in the Eastern Conference — says a lot not only about their front-line players, but also about the organizational depth that has allowed them to survive a potentially devastating run of injuries and illness in recent weeks.
Four of the franchise’s most promising young players — defensemen Derrick Pouliot, Brian Dumoulin and Scott Harrington and forward Bryan Rust — have contributed to that success, even though they probably wouldn’t be in the NHL if the Penguins hadn’t had so many medical issues.
Inside are the top 10 prospects in the organization, with insights from associate general manager Jason Botterill and assistant general manager Tom Fitzgerald.
1. Derrick Pouliot
How acquired: First-round draft choice in 2012.
Height/Weight: 6-0/208.
Team: Wilkes-Barre/Scranton (American Hockey League).
Stats: Seven goals, 13 assists in 23 games.
Jason Botterill’s assessment: “He worked very hard at his rehab with his shoulder [after offseason surgery]. He’s coming in there in the American Hockey League and immediately had an impact on the power play and has really done some amazing things from an offensive standpoint. Like most young defensemen, it’s a [matter] of just improving his defensive-zone play and being able to be a strong, reliable player at even-strength there. But he’s already displaying some of the things he did in junior. It’s impressive that he’s been able to jump in that quickly.”
2. Kasperi Kapanen
How acquired: First-round draft choice in 2014.
Height/Weight: 5-10/171.
Team: KalPa (Finland).
Stats: Nine goals, seven assists in 19 games.
Tom Fitzgerald’s assessment: “The things his can do with the puck, his speed, is top-notch. He handles the puck in tight areas and can create offense, and he can shoot the puck. I haven’t seen a prospect shoot the puck like this in my time here. He just can walk through the seam, come out of the corner and just zip it to the net. Some of the things he has to work on are being even more aggressive on the puck, go get the puck. ‘That’s your puck.’ And stopping and starting. There’s a little too much circling now.”
3. Brian Dumoulin
How acquired: Acquired in trade with Carolina in 2012.
Height/Weight: 6-4/207.
Stats: Two goals, eight assists in 22 games.
Botterill’s assessment: “The most exciting thing for us about Brian’s game is how he’s performed in the [AHL] playoffs the last two years. He’s really elevated his game in those situations. When the pressure’s on — when he needs to be relied upon — that’s when he plays some of his best hockey. We’ve always been impressed with Brian’s puck-moving ability. We consider him a very smart player. He’s got size. He’s not going to be the most overly physical player, but he has excellent reach in the [defensive] zone.”
4. Scott Harrington
How acquired: Second-round draft choice in 2011.
Height/Weight: 6-2/201.
Stats: Zero goals, five assists in 21 games.
Botterill’s assessment: “With some of the depth on our defense, it wasn’t a situation where he could get into games right at the start of the season, but he’s been a very solid pro. Last year, he was a very consistent player for us in Wilkes-Barre. What he displayed in training camp is [that, with] the structure in the National Hockey League, he can fit in extremely well here. He’s not going to be a flashy, but … [killing penalties], being able to handle guys in one-on-one situations and then moving the puck up to our forwards, he can do all of those things.”
5. Matt Murray
Height/Weight: 6-5/171.
Stats: 5-5-1, 2.08 goals-against average and .915 save percentage in 13 games.
Fitzgerald’s assessment: “The thing with Matt, when I watch him — and I think it’s pretty common throughout our organization — is that he’s such a calm presence out there in the net. There’s no bouncing around. Everything is calculated. He’s just got a calm demeanor. He doesn’t get rattled. That, to me, will be a high quality for him. He’s just consistently improving with each day in practice. There’s a lot to like about him: Size, the efficient way he plays. That [carries over] to the players in front of him. He makes them feel more confident.”
6. Tristan Jarry
How acquired: Second-round draft choice in 2013.
Height/Weight: 6-2/180.
Team: Edmonton (Western Hockey League).
Stats: 11-12-4, 2.80 goals-against average and .906 save percentage in 27 games.
Botterill’s assessment: “The most exciting thing about him over the last year or so is the fact that he won a Memorial Cup last year. … For him to be a big part of that team that went on to win a Memorial Cup, that’s a huge attribute. His composure is very similar to Matt. It’s one of his best attributes. His first game in the Memorial Cup didn’t go very well at all. But instead of it going into two or three bad games in a row, he was able to turn it around and help his team win a championship.”
7. Oskar Sundqvist
Height/Weight: 6-3/209.
Team: Skelleftea AIK (Sweden)
Stats: Six goals, six assists in 21 games.
Fitzgerald’s assessment: “I just saw Oskar and, man, what a difference between this year and last year. … His skating has improved. His hockey sense has always been very good. He’s versatile. We could look at him as a center — I like him as a center — but he’s playing left wing. We’ve got a multi-faceted player who plays the same at every position. He’s a 200-foot player. He’s detailed. And he has better puck skills than I thought he did after watching him last year. He sees the ice well. He makes his linemates better.”
8. Scott Wilson
How acquired: Seventh-round draft choice in 2011.
Height/Weight: 6-0/175.
Stats: Three goals, nine assists in 21 games.
Fitzgerald’s assessment: “Every time you watch him play, you just really admire his whole package. He’s not the biggest guy, but he plays bigger than his size. He doesn’t shy away from the hard areas — the corners, the front of the net. He wasn’t [unwilling] to throw a body check in open ice once in a while. That’s something you don’t see too often anymore. On top of it was his hand skills and his hockey sense. He’s an easy player to be drawn to. He felt he was ready [to leave college] for pro hockey, and we obviously agreed.”
9. Bryan Rust
How acquired: Third-round draft choice in 2010.
Position: Right winger.
Height/Weight: 5-11/192.
Stats: 10 goals, four assists in 25 games.
Botterill’s assessment: “He’s been, by far, our most consistent young forward down in Wilkes-Barre so far, game-in and game-out. He may not always have the highlight-reel goal, but he’s been a player who’s gone to the net very hard, very strong and scored a lot. In most cases, it’s being a blue-collar hard-worker who goes to the crease to find an opportunity to score there. … Bryan is very good at some of the details of the game — play [along the boards], [defensive-zone] play, being a penalty-killer.”
10. Teddy Blueger
How acquired: Second-round draft choice in 2012.
Height/Weight: 6-0/185.
Team: Minnesota State-Mankato (Western Collegiate Hockey Association).
Stats: Seven goals, nine assists in 17 games.
Fitzgerald’s assessment: “Where I believe he turned the corner as a player was last year in the playoffs. … After the playoffs, his coach spoke very highly of where his game was at that time and felt real good about where it was going to go and how he was going to help lead Mankato to the promised land. And he hasn’t disappointed at all. He’s just more confident. He’s a smart player. I believe players like him make the players around them better. He’s a point-per-game guy right now. His team is doing extremely well, and he’s a big part of that success.”
Dave Molinari: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and Twitter @MolinariPG.
[/ltr]
[ltr]
[size=40]Join the conversation:[/size]
[size=36]Commenting policy | How to report abuse[/size][/ltr]
[ltr]
Post a new comment
Login
[/ltr]
[ltr] [/ltr] | Post |
0 Comments
[/ltr]
[size=36]Copyright © 1997 — 2013 PG Publishing Co., Inc. All Rights Reserved.[/size]
[ltr]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image][/ltr]
- petitCastorDeVicto
25/12/2014, 13:57
Barfman is back :O
- RJC
25/12/2014, 14:16
petitCastorDeVicto a écrit:Barfman is back :O
Salut...
- rockstar
25/12/2014, 14:34
Excellente liste de quelques prospect des Penguins avec un explicatif pour chacun. Kapanen(Avec Crosby ou Maklin) et Sundqvist(sur le trio de Suter ou Goc) devraient faire l'équipe l'an prochain, me semble que ces 2 là auraient bien fiter avec les Penguins dès cette saison.
- Barfman
25/12/2014, 21:20
Yeah ya fuckheads, rock on 'till the end of times!
- rockstar
28/12/2014, 11:54
Ebbett, Rust, Farnham et Megna. Voici une parti de notre attaque hier... Il est temps que les blessé reviennent.
- Barfman
29/12/2014, 13:13
J'aime bien le potentiel de Rust et Farnham est une méga peste!
- rockstar
29/12/2014, 14:03
C'est sur mais pour le moment je trouve qu'on a trop de joueurs d'énergie avec une certaine vitesse mais qui ont pas de mains pour la mettre dedans. Je suis déçus de Zlobin, Archibalt et Kuhnhackl tous des joueurs avec de très bonnes habilités offensive mais qui casse rien en AHL présentement. Je m'attendais à beaucoup de ces prospect, des déceptions qui nous pousse à aller chercher quand il a des blessés des joueurs moins talentueux mais plus constant.
- rockstar
30/12/2014, 22:55
J'ai très hâte que Steve Downie revienne dans l'alignement, il a été très utile depuis le début de la saison. J'étais inquiet à son arrivé je pensais que c'était un joueur un peu égoïste qui se vengeait surtout pour lui même et qui était pas bon dans le vestiaire mais c'est tous le contraire.
C'est tout un joueur d'équipe toujours prêt à se sacrifié pour ses coéquipiers, on le voit pomper quand y en a un qui se fait brassé même quand il attends au banc, en plus à date je le vois pas prendre trop de mauvaise pénalité. J'espère qu'on va le resigné pour plusieurs saison après ce contrat d'un an.
C'est tout un joueur d'équipe toujours prêt à se sacrifié pour ses coéquipiers, on le voit pomper quand y en a un qui se fait brassé même quand il attends au banc, en plus à date je le vois pas prendre trop de mauvaise pénalité. J'espère qu'on va le resigné pour plusieurs saison après ce contrat d'un an.
- rockstar
30/12/2014, 23:06
Laissez moi vous dire que si Downie aurait été du dernier match, Jordin Tootoo aurait reçus la monnaie de sa pièce après ce qu'il a fait à Bortuzzo...
- Barfman
11/1/2015, 08:39
Ouais Downie rocks! J'ai compris sa frustration lors de la défaite contre les Habs alors qu'il avait été pénalisé pour obstruction je crois (poussé sur Price par Markov). En + Gallagher n'avait pas été pénalisé pour une vraie obstruction sur Fleury (le but aurait du être refusé).
Bref lorsqu'il a crissé son poing sur la vitre du banc des pénalités il avait 100% raison!
Bref lorsqu'il a crissé son poing sur la vitre du banc des pénalités il avait 100% raison!
- Barfman
11/1/2015, 08:42
Une fois les éclopés revenus on va être dur à battre en tah mon Rockstar.
J'adore les moves de Rutherford so far pourtant bashé avant d'en avoir fait un seul...
J'adore les moves de Rutherford so far pourtant bashé avant d'en avoir fait un seul...
- rockstar
11/1/2015, 11:36
Rutherford a fait tout une job en effet mais faut aussi donné le crédit à son directeur général associé Jason Botterill qui est l'a depuis de nombreuse années, qui sera probablement le prochain à prendre le poste ainsi qu'aux directeur adjoint Bill Guerin et Tom Fitzgerald. Jim Rutherford c'est un dg qui délègue beaucoup et prends l'avis de tous ses adjoints et associé ce que je savais pas avant son arrivé je pensais qu'il agissait surtout en solo et cette façon de faire lui a été profitable pour prendre les bonnes décision.
- rockstar
11/1/2015, 15:15
- Barfman
11/1/2015, 17:01
En effet Rockstar, Rutherford délègue et écoute probablement plus que son prédécesseur. Mettons qu'il avait moins de cartes en main en Caroline itout.
Il est comme l'entraînement ultime de son 'adjoint' avant que Botterill le... Botte à la retraite.
Il est comme l'entraînement ultime de son 'adjoint' avant que Botterill le... Botte à la retraite.
- Barfman
11/1/2015, 17:25
- Barfman
13/1/2015, 00:10
- Ramon
13/1/2015, 00:17
Coudonc, me semble que quand des blessures affectent vos défenseurs, ce n'est jamais de légères blessures... Je pense à Letang l'an passé, Maata aussi, et là encore Maata...
Bon, en tant que fan d'une équipe qui risque de devoir en découdre contre les Pens en séries, je m'en réjouis, mais je trouve ça quand même plate pour vous... Disons une empathie ambivalente.... surtout que je n'ai pas de défenseur des Pens dans aucun de mes pools...
Bon, en tant que fan d'une équipe qui risque de devoir en découdre contre les Pens en séries, je m'en réjouis, mais je trouve ça quand même plate pour vous... Disons une empathie ambivalente.... surtout que je n'ai pas de défenseur des Pens dans aucun de mes pools...
- Barfman
13/1/2015, 09:56
Très honnête ton commentaire Ramon et effectivement... les blessures à répétition font suer...
Les Pens étaient leaders en terme de matches perdus par des joueurs la saison dernière. Non mais quel gigne!
Heureusement pour moi je ne suis pas superstitieux alors je crois plutôt à l'équilibre statistique à long terme.
Au moins quand Crosby tombe, Malkin 'rises to the occasion' etc...
Les Pens étaient leaders en terme de matches perdus par des joueurs la saison dernière. Non mais quel gigne!
Heureusement pour moi je ne suis pas superstitieux alors je crois plutôt à l'équilibre statistique à long terme.
Au moins quand Crosby tombe, Malkin 'rises to the occasion' etc...
- rockstar
13/1/2015, 11:14
Très décevant, sa me dérange moins quand c'est Ehrhoff, Martin ou Scuderi qui est blessé mais de perdre Maatta pour la saison sa fait mal c'est un joueur très difficile à remplacer...
- Barfman
13/1/2015, 16:29
Martin n'est pas si pire imho. Il a été très bon dans les dernières séries.
Le problème c'est l'ancienneté qui fait jouer Scuderi plus que Després. M'enfin c'est ben moins pire que sous le régime de ton 'ami' Bylsmatique mon Rockstar!
Le problème c'est l'ancienneté qui fait jouer Scuderi plus que Després. M'enfin c'est ben moins pire que sous le régime de ton 'ami' Bylsmatique mon Rockstar!
- Barfman
13/1/2015, 21:51
Beau massacre, Perron rocks! Belle chimie avec Crosby.
J'espère que Suter sera suspendu pour son cheap elbow shot qui a possiblement commotionner Downie.
Sinon c'est du double standard de marde!
J'espère que Suter sera suspendu pour son cheap elbow shot qui a possiblement commotionner Downie.
- petitCastorDeVicto
13/1/2015, 22:14
Barfman a écrit:Beau massacre, Perron rocks! Belle chimie avec Crosby.
Je le souhaite aussi, sa m'avait l'air clairement volontaire Belle victoire
- Barfman
14/1/2015, 00:06
petitCastorDeVicto a écrit:Barfman a écrit:Beau massacre, Perron rocks! Belle chimie avec Crosby.
Je le souhaite aussi, sa m'avait l'air clairement volontaire Belle victoire
Merci LittleBeaver, j'espère qu'il va passer au cash:
NHL Player Safety @NHLPlayerSafety
Follow
[size=32]Minnesota's Ryan Suter will have a hearing Wednesday afternoon for elbowing Pittsburgh's Steve Downie.[/size]
- Barfman
14/1/2015, 08:28
Hey Rockstar, penses-tu qu'on va revoir Dupuis & Maata pour les séries?
- Canadian fan 6
14/1/2015, 09:56
Méchante raclée donnée à Minnesota, ça doit faire plaisir à l'occasion ce genre de game.
- rockstar
14/1/2015, 10:40
Barfman a écrit:Hey Rockstar, penses-tu qu'on va revoir Dupuis & Maata pour les séries?
Je serais très surpris qui reviennent à temps et faudrait qui joue au moins 3-4 match de saison pour être certain d'être pas trop rouillé pour les série. Si on se fie aux années précédente les blessés qui sont revenu seulement pendant les série sa se passe rarement bien. Entre les 2 je crois plus à la possibilité d'un retour de Pascal Dupuis.
- Ramon
14/1/2015, 11:02
Canadian fan 6 a écrit:Méchante raclée donnée à Minnesota, ça doit faire plaisir à l'occasion ce genre de game.
En effet, et me semble que le Canadien serait dû pour nous en sortir une de même...
- LeafsKessel81
14/1/2015, 11:49
S
Et si Dupuis revient, ça pourrait peut-être relancer Crosby.rockstar a écrit:Barfman a écrit:Hey Rockstar, penses-tu qu'on va revoir Dupuis & Maata pour les séries?
Je serais très surpris qui reviennent à temps et faudrait qui joue au moins 3-4 match de saison pour être certain d'être pas trop rouillé pour les série. Si on se fie aux années précédente les blessés qui sont revenu seulement pendant les série sa se passe rarement bien. Entre les 2 je crois plus à la possibilité d'un retour de Pascal Dupuis.
- Barfman
14/1/2015, 15:17
David Perron a relancé Crosby mon LeafsKessel.
[size=35] [/size]
Sans Dupuis, Hornqvist et Comeau qui ont tous une chimie avec Sid c'est moins évident pour lui...
Les oreillons (mumps) n'ont probablement pas aider itout!
[size=35] [/size]
Sans Dupuis, Hornqvist et Comeau qui ont tous une chimie avec Sid c'est moins évident pour lui...
Les oreillons (mumps) n'ont probablement pas aider itout!
- Barfman
14/1/2015, 15:26
rockstar a écrit:Barfman a écrit:Hey Rockstar, penses-tu qu'on va revoir Dupuis & Maata pour les séries?
Ouin, surtout que Maatta a eu rien de moins que:
Tumeur
Blessure à l'épaule
Oreillons
Aggravation de la blessure à l'épaule
Ça commence à faire beaucoup en peu de temps!
- rockstar
14/1/2015, 15:52